Koszyk Twój koszyk jest pusty ...

Producenci

Kontakt

  • Morion
    Al. Reymonta 12 lok 9
    01-842 Warszawa
    NIP: 522-190-19-80
  • E-mail:sklep@moriongames.pl
  • Telefon737-169-554 w godzinach pracy
  • Godziny działania sklepuPon-Pt 11-19; sobota 10-14, Niedziela 11-17
ZERTZ                                                                  ZERTZ                                                                  ZERTZ
ZERTZ                                                                  ZERTZ                                                                  ZERTZ

ZERTZ

ZERTZ
Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 1)

Koszt wysyłki: od 8,00 zł. Dostępne formy wysyłki dla oglądanego produktu:Paczka Priorytetowa (Polska) - 17,00 zł.
Paczka Ekonomiczna (Polska) - 16,00 zł.
International Post - 30,00 zł.
Przesyłka Listowa Ekonomiczna - 10,00 zł.
InPost Paczkomaty24 - 10,00 zł.
Kurier - 18,00 zł.
Odbiór osobisty - 0,00 zł.
Paczka w RUCHU - 8,00 zł.

Numer katalogowy: 02800MO

Stan magazynowy:

Cena: 99,00 zł.

Chwilowo niedostępny

Kupując ten produkt otrzymasz od nas 99 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zarejestrowanych w naszym sklepie.

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (1)
Gatunek: gry planszowe
Rodzaj gry: logiczne
Liczba graczy: 2
Wiek graczy: od 9 lat
Czas gry: 15 min.
Edycja: angielska
Instrukcja: polska
Wymiary pudełka: 320x240x45 mm
Waga pudełka: 0,8 kg


OPIS GRY
Dziwne... Plansza, która ciągle się zmniejsza i dwóch graczy używających tych samych kul... Z początku może wydawać się to niezwykłe, jednak jak tylko grający przyzwyczają się do tego, to odkryją, że jest wiele sposobów na zdobycie przewagi. Kluczem do zwycięstwa jest zagranie w odpowiedniej chwili na odpowiednie miejsce odpowiedniej kuli.

ZÈRTZ jest trzecią grą w projekcie GIPF.
Plansza gry utworzona jest z pierścieni, zaś trzy kolory kul tworzą wspólną dla obu graczy pulę. W każdej turze, gracz musi umieścić jedną kulę w wybranym przez siebie kolorze na planszy i usunąć jeden z pierścieni. Tak więc plansza ulega ciągłemu zmniejszaniu.
Celem gry jest zdobycie albo 3 biały, albo 4 szarych, albo 5 czarnych kul, albo 2 kul z każdego koloru.
By zdobyć kule należy przeskoczyć jedną kulą nad inną (tak jak w warcabach). Brzmi to dość prosto, ale należy pamiętać, że obaj gracze używają tych samych kul, a plansza pomniejsza się z każdym ruchem. Tak więc, gracze nieustannie zmierzają do sytuacji, gdzie każdy ruch jest tym decydującym.
Gdy zastawisz pułapkę na przeciwnika w złej chwili, możesz znaleść się w potrzasku zamiast niego.

Tutaj, jak w żadnej innej grze znakomicie sprawdza się stare przysłowie: Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada. Graj więc rozważnie!


W 2000 roku MENSA uznała ZERTZa za najlepsza grę umysłową, a w 2001 roku GAMES Magazine nadał jej tytuł najlepszej abstrakcyjnej gry strategicznej.

PUDEŁKO ZAWIERA:

* 6 białych, 8 szarych, 10 czarnych kul
* 49 pierścieni, z których składa się plansza.
* instrukcja



Autor recenzji: Krzysztof Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji: 01-01-2018
Zertz jest grą niezwykłą. Trudną i wymagającą. Krótką i - przy odpowiednio silnym przeciwniku - niewybaczającą błędów. O banalnych, czystych, eleganckich zasadach, ale o głębokiej rozgrywce, której poziomy odkrywa się wraz z kolejnymi partiami. Jeśli ktoś od tych słów przypomniał sobie o Go – to bardzo słusznie. Zertz ma ze starożytną chińską grą wiele wspólnego. Intensywność obu jest wielka. W obu istnieje swoista filozofia gry, można wyróżnić kilka etapów partii, ważna jest inicjatywa. Łączy je również wykonanie przywodzące na myśl filozofię Dalekiego Wchodu. Zasady. W pudełku znajdziemy zestaw 6 białych, 8 szarych i 10 czarnych kul oraz 49 pierścieni, tak wyprofilowanych, że stanowią podstawki dla kul. Układamy 37 pierścieni na planszy, tak by stworzyły sześciokąt o boku składającym się z 4 pierścieni (pierścienie narożne wchodzą w skład dwóch boków). Kule stanową rezerwę obok planszy. Możliwości ruchu gracza zależą od sytuacji na planszy. Jeśli nie jest możliwe żadne bicie – tj. dwie kule nie stoją obok siebie, tak że jedną można przeskoczyć drugą, lądując na pustym dysku, gracz musi: - dołożyć z rezerwy na planszę kulę wybranego koloru i zdjąć z planszy wolny pierścień (taki na którym nie znajduje się kula i którego wysunięcie nie spowoduje naruszenia pozycji pozostałych). Jeśli jest możliwe bicie – gracz musi je wykonać. Zbite kule lądują w strefie gracza. Najwygodniej je trzymać na już wyjętych dyskach. Dodatkowo – jeśli w wyniku ruchu gracza został wyizolowany obiekt składający się z kilku połączonych dysków, zapełnionych kulami dysków – gracz zdobywa wszystkie kule (i zdejmuje dyski pod nimi). Tyle. Z reguł wynika, że nigdy nie będziemy bić po własnym ruchu. To przeciwnik musi nas do tego zmusić. Albo my wymusić takie bicie u przeciwnika, że sami wykonamy jeszcze lepsze bicie. Więc może gra to wzajemne zastawianie na siebie pułapek? Nie. Absolutnie nie o to w grze chodzi. Należy umiejętnie utrzymywać inicjatywę, uniemożliwiać przeciwnikowi przeprowadzanie sensownych akcji, samemu korzystając na seriach bić, odrywaniu fragmentów planszy. Nie mam wielkiego doświadczenia w Zertz, zwłaszcza z doświadczonymi graczami. Nie czułem jeszcze potrzeby powiększania planszy, ale wiem na pewno – oto tytuł który będę odkrywał latami. Jest jednak pewien problem który pojawia się właściwie przy wszystkich trudnych, wymagających ,,wtajemniczenia” grach logicznych: potrzebujemy przeciwnika na tym samym co my poziomie, lub (jeszcze lepiej) lepszego od nas, cierpliwego mistrza, których chętnie przekaże wiedzę. Początkujący są w grze miażdżeni. Przez wymuszone bicie często wykonują tylko kilka własnych ruchów – reszta jest wynikiem ,,intryg” oponenta. Granie z kimś o wiele słabszym jak i wiele silniejszym nie przynosi wiele satysfakcji, bywa frustrujące (przy czym w drugim przypadku zawsze się czegoś nauczymy). Jeśli jesteście w stanie zapewnić sobie stałego, chętnego do nauki, kochającego gry logiczne partnera – świetnie trafiliście. Polecam!

Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 100 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.


Pozostałe produkty z kategorii
AZUL

AZUL

142,00 zł.
KATAMINO

KATAMINO

105,00 zł.
NEXT!

NEXT!

59,90 zł.
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl