Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
Producenci
Kontakt
KONWÓJ

KONWÓJ

Średnia ocena (5/5):
Średnia ocena 5/5
(głosów 1)

Koszt wysyłki: od 12,00 zł.

Numer katalogowy: 266305

Stan magazynowy:

Waga: 0,50 kg

Cena: 52,00 zł. / szt.

Niedostępny

dodaj do schowka

Kupując ten produkt otrzymasz od nas 52 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zarejestrowanych w naszym sklepie.

  • Opis produktu
  • Recenzje produktu (1)
 Konwój maszyn Molocha wyruszył w kierunku Nowego Jorku. Elektroniczny mózg podjął decyzję – rozłożona na wschodnim wybrzeżu metropolia musi zostać zrównana z ziemią. To zakończy opór ludzi i pozwoli ostatecznie złamać linie obrony. Stalowoszare mrowie maszyn niszczy wszystko na swej drodze. Horyzont zdobią słupy dymu. Już wkrótce ozdobią krajobraz w miejscu, które dawniej nazywano Nowym Jorkiem…


Chyba że… Chyba że żołnierze Posterunku zdołają zatrzymać marsz maszyn Molocha…

Konwój to gra karciana dla dwóch graczy, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex, 51. Stan, czy Nowa Era, świecie, w którym ludzkość walczy z armią Molocha, napierającą od północy bezlitosną, rosnącą z każdym dniem konstrukcją zamieniającą świat w gigantyczną automatyczną fabrykę, w której nie ma miejsca na ludzi.

Konwój to asymetryczna gra karciana – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do miasta i obrócić je w perzynę. Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo Gaussa, Klaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Sieci, moduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…

Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.

Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.

Podstawowe informacje


Liczba graczy: 2 osoby

Wiek: od 10 lat

Czas gry: ok. 30 - 40 minut

        

Wydawca: Wydawnictwo Portal

Projektant: Ignacy Trzewiczek 

Pasujące koszulki: standard ccg (75 szt.)

Wydanie: polskie

 

 


Zawartość pudełka:

  • Instrukcja
  • Talia 35 kart Posterunku
  • Talia 35 kart Molocha
  • 5 kart miast
  • 21 dwustronnych żetonów siły
  • 6 dwustronnych zdolności specjalnych
  • 1 żeton wykorzystanej cechy miasta
  • 4 żetony zniszczonych dzielnic
  • 1 żeton dodatkowej dzielnicy
  • 1 znacznik walki o dzielnicę



Ocena produktu: Ocena produktu 5/5 Data napisania recenzji:

Pozytywne zaskoczenie..., ... bo Ignacy Trzewiczek zaprojektował grę niebywale elegancką! Bez miliona sub-regułek jak w Strongholdzie, bez miliona udziwnień jak w przypadku 52 stanu. Ale od początku. Konwój to tak na prawdę karciana wersja Neuroshimy Hex. W ciągu partii rozgrywamy szereg bitew, porównujemy siłę jednostek, używamy modułów i kart natychmiastowych. Warunek zwycięstwa jednego gracza jest jednocześnie warunkiem porażki drugiego - stwarza to poczcie olbrzymie asymetrii w grze każdą ze stron. Do tego jest to rozwiązanie bardzo intuicyjne i eleganckie. Grający Molochem czuje się (złudnie) niezwyciężeni i potężni, prze do przodu, bez finezji i wielkich manewrów. Zaś gracz odpowiedzialny za poczynania posterunku prowadzi wojnę podjazdową, po partyzancku podgryza siły Molocha, prowadząc dywersję na jego tyłach, kradnąc moduły i wykonując szereg manewrów ucieka z całkowicie przegranych miejsc, stawiając silny opór w wybranych miejscach. Tak! Gra buduje fabułę w każdym nowy rozdaniu. To udało się Portalowi wyśmienicie. Rozgrywka ma charakter bardzo strategiczny, co nieczęsto zdarza się w (ze swojej natury - losowych) grach karcianych. Trudno mi na razie wyrokować czy strony są idealnie zbalansowane, ale w moich rozgrywkach powoli Moloch przestaje (aż tak) dominować. Jeszcze słów kilka o wykonaniu. Rozmiar pudełka - mogłoby być nieco mniejsze, ale i tak jest w porządku Jakość komponentów - bardzo dobra, chociaż można przyczepić się do kart dzielnic (cienkie strasznie). Strona artystyczna i czytelność - główne grafiki na kartach są niezłe, czasem lepsze czasem gorsze, trzymają poziom do jakiego przyzwyczaiła nas NsHex. Grafiki na kartach miast z kolei są okropne - czerwone-byle jakie tło zdecydowanie zmniejsza czytelność całości. Zastosowanie ikonek - OK wolę ikonki od teksy, pod warunkiem, że ich system i opis byłby podobny do użytego w RFTG. Niestety pierwsze dwie partie to ciągłe wymienianie się instrukcją (swoją drogą cokolwiek dziwnie uporządkowaną). Szczęśliwie udostępniono karty pomocy do samodzielnego wydruku (szkoda, że zabarakło ich w pudełku, może w edycji 2.0? :) ). Podpisy pod kartami - ... mam mieszane uczucia, niby budują klimat (nieco przaśno-hamburgerowy) i miałyby potencjał gdyby nie były aż tak pretensjonalne. Czy polecam? Zdecydowanie! Fanom NsHex i całego Neuroshimowego universum. Wielbicielom gier karcianych i wszystkim innym, którzy doceniają dynamiczne, przemyślane gry dla dwóch osób.

Dokładamy wszelkich starań, by opinie pochodziły od klientów, którzy używali produktu lub go nabyli. Opinie są zbierane, weryfikowane i publikowane zgodnie z zasadami opisanymi w regulaminie sklepu.

Napisz recenzję do tego produktu, a otrzymasz od nas 100 punktów które będziesz mógł wykorzystać na zakupy w naszym sklepie. Dotyczy to tylko Klientów zalogowanych i zarejestrowanych w naszym sklepie.


Pozostałe produkty z kategorii
SCYTHE Edycja Polska

SCYTHE Edycja Polska

325,00 zł. / szt.
szt. Do koszyka
RISING SUN

RISING SUN

325,00 zł. / szt.
MAŁE EPICKIE GALAKTYKI

MAŁE EPICKIE GALAKTYKI

118,00 zł. / szt.
szt. Do koszyka
ABYSS ( Głębia )

ABYSS ( Głębia )

129,90 zł. / szt.
ATLANTYDA

ATLANTYDA

88,00 zł. / szt.
GLOOMHAVEN Szczęki Lwa

GLOOMHAVEN Szczęki Lwa

269,90 zł. / szt.
szt. Do koszyka
CARNEGIE Edycja Polska

CARNEGIE Edycja Polska

229,00 zł. / szt.
szt. Do koszyka
Sklep internetowy shopGold
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu